-
Ramowy Rozkład Dnia
w roku szkolnym 2024/2025
Godziny
Przebieg czynności stałych dnia
Czas trwania
(min.)Gospodarowanie czasem dziecka zgodnie z wytycznymi MEN w podstawie programowej*
6:30 – 8:00
„Powitanie dnia” – zbieranie się dzieci w grupach łączonych, zabawy swobodne służące realizacji własnych pomysłów: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne
90
8:00 – 8:30
Zabawy integrujące grupę, rozmowy kierowane, ćwiczenia poranne lub zabawa ruchowa (3-latki)
30
1
8:30 – 9:00
Przygotowanie do śniadania, śniadanie, czynności toaletowe
30
4
9:00 – 9:30
Realizacja zajęcia dydaktycznego z całą grupą realizowanego wg wybranego programu edukacyjnego.
30
3
9:30 – 10:00
Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela
30
1
10:00 – 10:30
Realizacja II-go zajęcia dydaktycznego z całą grupą realizowanego wg wybranego programu edukacyjnego.
30
3
10:30 – 11:30
(3-4 latki od 10:00 do 11:30)Spacery, gry i zabawy na placu przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, zabawy ruchowe i zajęcia sportowe na powietrzu lub w sali
60
2
11:30 – 12:00
Czynności samoobsługowe, porządkowe i higieniczne, obiad
30
4
12:00 – 13:00
Ćwiczenia stymulacyjne i wyrównawcze, czytanie bajek – odpoczynek w grupach młodszych,
W grupach starszych-ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokowo-słuchową, grafomotorykę, fonetykę),
60
4
13:00 – 14:00
Zabawy relaksacyjno-wyciszające, zajęcia wspierające indywidualne zainteresowania dzieci, rozwijające zdolności twórcze
60
14:00 – 14:30
Czynności higieniczne i organizacyjne, podwieczorek
30
14:30 – 16:00
Zabawy doskonalące funkcje poznawcze lub grafomotoryczne, zajęcia o charakterze terapeutycznym i profilaktycznym, gry i zabawy sportowe, rozwijanie indywidualnych zainteresowań, lub pobyt w ogrodzie przedszkolnym
90
16:00 – 17:00
Zabawy integracyjne w grupach mieszanych wiekowo, zabawy w kącikach zainteresowań Czytanie bajek, rozmowy, lub zabawy swobodne
60
* Rozporządzenie MEN z dnia 23 grudnia 2008r w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (kliknij aby rozwinąć)
1) co najmniej jedną piątą czasu należy przeznaczyć na zabawę (w tym czasie dzieci bawią się swobodnie, przy niewielkim udziale nauczyciela);
2) co najmniej jedną piątą czasu (w przypadku młodszych dzieci – jedną czwartą czasu), dzieci spędzają w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, w parku itp. (organizowane są tam gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze itd.);
3) najwyżej jedną piątą czasu zajmują różnego typu zajęcia dydaktyczne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego;
4) pozostały czas – dwie piąte czasu nauczyciel może dowolnie zagospodarować (w tej puli czasu mieszczą się jednak czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne i inne).